کرپ نوعی خمیر نازک، پهن و گرد است که برای درست کردن آن از مخلوط آرد، تخم‌مرغ، شیر و کره استفاده می شود. داخل کرپ را با مواد مختلفی مانند گوشت، پنیر، میوه و خامه پر می‌کنند و آن را رول یا فولد می‌کنند. ما امروز در ایران کوک طرز تهیه نوعی کرپ به نام کرپ مرغ پنیری را آموزش می‌دهیم.

کرپ مرغ پنیری غذایی بدون نان و برنج است و می‌توانید آن را برای شام یا ناهار سرو کنید. این غذای مقوی و سبک را می‌توانید در وعده صبحانه نیز میل کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کرپ مرغ پنیری را یاد بگیرید.

 

طرز تهیه کرپ مرغ پنیری

مرحله اول

سینه های مرغ را با یک پیاز و مقداری آب بپزید و به تکه‌های کوچک خرد کنید (می‌توانید از گوشت ران مرغ هم استفاده کنید).

 

مرحله دوم

پیاز دوم را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. در ادامه نمک، فلفل و مرغ را به پیاز اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. مواد داخل کرپ مرغ پنیری آماده است.

مرحله سوم

 برای آماده کردن کرپ ابتدا، تخم‌مرغ‌ها را با همزن بزنید تا یکدست شوند. سپس، آرد را الک کنید و آرد الک‌شده را همراه شیر و نمک به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را مرتب هم بزنید تا یکدست شوند.

املت

مرحله چهارم

ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید. مقداری از مایه کرپ را داخل ماهیتابه بریزید و به صورت دورانی تکان دهید تا تمام سطح آن با لایه‌ای نازک از مایه کرپ پوشانده شود.

املت

 

مرحله پنجم

منتظر شوید تا کرپ خودش را بگیرد. سپس، مواد آماده‌شده برای داخل کرپ را همراه پنیر پیتزا روی آن بریزید و دو طرف کرپ را روی هم بیاورید.

کمی منتظر شوید تا پنیر آب شود. سپس، کرپ را با سالاد و سس دلخواه سرو کنید (تمام کرپ‌ها را به همین صورت آماده کنید).

نکات طلایی در تهیه کرپ مرغ پنیری

-بهتر است این کرپ را برش نزنید و به شکل لقمه سرو نمایید. -می‌توانید به جای پنیر پیتزا از هر نوع پنیر دیگر استفاده کنید. -در صورت تمایل می‌توانید به مواد داخل کرپ، مقداری قارچ اضافه کنید.

سخن آخر

کرپ، نوعی خمیر نازک، پهن و گرد است که برای درست کردن آن از مخلوط آرد، تخم‌مرغ، شیر و کره استفاده می‌شود. داخل این غذای خوشمزه فرانسوی را با مواد مختلفی مانند گوشت، پنیر، میوه و خامه پر می‌کنند و آن را رول یا فولد می کنند. اگر به دنبال تنوع و غذایی بدون نان و برنج هستید، کرپ مرغ پنیری ایران کوک را امتحان کنید.

برای درست کردن کرپ مرغ پنیری ابتدا مواد داخل آن را آماده می‌کنیم. سپس، کرپ را درست می‌کنیم و مواد را روی آن می‌ریزیم. در آخر نیز کرپ را تا می‌کنیم و سرو می‌کنیم. همان طور که دیدید کرپ مرغ پنیری غذایی آسان و ساده است.