داخل آبنبات چوبی مغزدار میتوانید تکه های میوه یا گل و گلبرگ های خوراکی زیبا قرار دهید. این نوع آبنبات مغزدار میتواند بخشی از گیفت تولد یا عروسی مهمانها باشد. همچنین میتوانید به صورت مشابه آبنبات چوبی شفاف با ترافل رنگی درست کنید که جلوه بسیار زیبایی دارد.

طرز تهیه آبنبات مغزدار

 

اب نبات

طرز تهیه : شکر و اب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، هم بزنید تا شکر حل شود و اب شروع به جوشیدن کند سپس چند قطره اسانس و رنگ خوراکی مورد علاقه تان را اضافه کنید.

در این مرحله ابنبات را امتحان کنید ، چند قطره از ابنبات داخل اب سرد بیندازید اگر بافت ابنبات شکننده شد یعنی اماده است اما اکر در آب حل شد یعنی باز هم باید روی حرارت همزده شود.

اب نبات

ته سینی کاغذ روغنی قرار دهید ، چوب ابنبات را روی کاغذ بگذارید و برای مغز آبنبات هم از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید ( انواع مغزها ، برش های نازک میوه و ... ) ، با قاشق به ارامی از مایه ابنبات روی مغز ابنبات بریزید ( این کار را به آرامی انجام دهید تا شکل دایره کامل شود ) ، میتوانید از قالب ابنبات هم استفاده کنید.

اب نبات

پس از اینکه ابنبات خنک شد از قالب یا کاغذ جدا کنید ، برای نگهداری ابنبات را داخل بسته های نایلونی بسته بندی کنید و در دمای اتاق قرار دهید.