یکی از غذاهای آماده پرطرفدار نودله. نودل رو میشه با مواد مختلفی ترکیب کرد. مثلا نودل با قارچ و فلفل تفت داده میتونه یه شام گیاهی خوشمزه باشه. نودل مرغ هم یکی دیگه از گزینه های پرطرفداره. اما علاوه بر این غذاهای گرم، با نودل میشه سالاد هم درست کرد. سالاد نودل چندین مدل داره. اینجا میخوایم سالاد نودل و سبزیجات رو به شما معرفی کنیم که پر از فیبر و ویتامین و مواد مغذی دیگه هست. از جمله کلم بروکلی که حتما به خوبی با خواصش آشنا هستید. پس بدون معطلی بریم سراغ طرز تهیه سالاد نودل با سبزیجات.

طرز تهیه سالاد نودل و سبزیجات

داخل قابلمه تا نیمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. گل کلم های خرد شده را اضافه کنید و پس از 5 دقیقه گل کلم ها را از قابلمه خارج کنید.

سالاد

پس از خروج گل کلم ها داخل آب مقداری نمک بریزید. سپس نودل یا رشته فرنگی را اضافه کنید و پس از چند دقیقه آبکشی نمایید ( زمان پخت را با توجه به دستور روی بسته بندی تنظیم کنید ).

سالاد

نودل آبکشی شده را داخل کاسه ای بریزید و با سس سویا مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید تا نودل خوب مزه دار شود.

برای تهیه سس سالاد جوانه ماش ، پیازچه خرد شده ، شکر ، سیر، زنجبیل رنده شده و روغن را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود. هویج را بپزید و به صورت نوارهای باریکی خرد کنید ، فلفل دلمه ای را نیز به صورت نوارهای باریکی برش بزنید ( برای هضم راحت تر میتوانید فلفل دلمه را داخل فر بپزید سپس خرد کنید ).

سالاد

سس سالاد را به مخلوط نودل و سس سویا اضافه و خوب مخلوط کنید. سپس سبزیجات ( هویج ، کلم بروکلی ، کلم بنفش ، فلفل دلمه ای ) را اضافه نمایید ، سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید.

سالاد نودل و سبزیجات

نکته ها : میتوانید از ماش پخته به جای جوانه ماش استفاده کنید. همچنین میتوانید مقدار روغن را به نصف کاهش دهید و به جای آن از سرکه سفید استفاده کنید. سس سویای مورد استفاده در این سالاد شور نیست و در صورت استفاده از سس سویای شور مقدار کمتری لازم است.