گواکامولی( که در معنای لغوی یعنی سس آووکادو) یا به عبارت دیگر«دیپ آووکادو» یک نوع دیپ مکزیکی به شما می رود که هم طعم و مزه ی بسیار عالی دارد همچنین به آسانی تهیه می شود و از همه مهم تر  گواکامولی در دسته غذاهای سالم و رژیمی قرار می گیرد. دیپ اصطلاحی است برای موادی که معمولاً در کنار غذاهای دیگر مصرف می شوند، مانند سس استفاده میشود. اما برعکس سس که آن را روی غذا میریزند معمولاً دیپ رو با زدن مواد دیگر مثل چیپس داخل آن میل میکنند. ما قبلاً انواع دیپ را به شما آموزش داده ایم و احتمالاً با برخی از انواع آن از قبل آشنا هستید.

گواکامولی را می توانید کنار انواع غذاهای میکزیکی به عنوان سس آووکادو و یا به عنوان پیش غذا یا میان وعده به همراه چیپس سرو کنید. گواکامولی را به طور معمول در ظرف های سنگی آتشفشانی تهیه میکنند که تقریبا مثل ظرف هاون هست.

 

طرز تهیه گواکامولی مکزیکی

1- برای شروع آووکادو ها را از وسط برش داده ، سپس داخل آن را به وسیله ی چاقو یا قاشق در بیاورید.

  گواکاموله  

2- سپس آووکادو ها را کاملاً به وسیله ی چنگال له کنید.

3- در مرحله ی پایانی از تهیه گواکامولی پیاز، گیشنیز، آبلیمو، نمک و فلفل را به آووکادو اضافه کرده و حسابی مخلوط کنید سپس گواکامولی را داخل یک ظرف در بسته به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا طعم و مزه بهتری بگیرد.

  گواکاموله   گوجه فرنگی خرد شده را موقع سرو روی گواکامولی بریزید. دیپ آووکادو آماده سرو کردن می باشد، نوش جان!   گواکامولی در ظرف سنگی  

نکته های کلیدی تهیه گواکاموله مکزیکی:

1-لازم به ذکر است اگر ذائقه شما با طعم تندی سازگار نیست فلفل را به مقدار کم ریخته یا به طور کامل حذف کنید.

2-قرار دادن گوجه فرنگی در یخچال طعم گواکامولی را تغییر خواهد داد به همین سبب اگر قصد دارید گوجه فرنگی به آن اضافه کنید بهتر است این کار را هنگام سرو انجام دهید.

3- فقط گوشت گوجه را استفاده کنید. آب و تخم های وسط آن را برای کار دیگری کنار بگذارید. 4- اسید موجود در لیمو تعادل خوبی با آووکادو برقرار می‌کند. پس بهتر است آن را حذف نکنید. 5- از آووکادوی سفت اما کاملاً رسیده استفاده کنید. طعم گواکامولی با آووکاده نارس چندان جالب نخواهد بود.