ما ایرانی ها معمولا علاقه زیادی به دورهمی داریم و مهمونی می گیریم. بعضی وقت ها عصرها دور هم جمع می شیم و ی عصرونه ای می خوریم. کیک مرغ و سبزیجات می تونه ی پیشنهاد عالی برای سرو تو این دورهمی ها باشه. این غذا خیلی خوشمزه است و شما می توانید بسیار شیک آن را تزیین کنید. به دلیل مواد غذایی فراوان و پرخاصیتی که در کیک مرغ به کار رفته است، بسیار مقوی می باشد. با این وجود می توان آن را جایگزین وعده غذایی شام یا ناهار کرد.

جدیدترین شکل سرو این غذا به شکل قالبی بوده و دقیقا شکل یک کیک می باشد. با ایران کوک همراه شوید و طرز تهیه کیک مرغ با سبزیجات، که یک غذای مجلسی است را یاد بگیرید. امیدوارم این کیک خوشمزه را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

   

الویه

طرز تهیه کیک مرغ و سبزیجات

مرحله اول: آماده کردن مرغ و سبزیجات

برای درست کردن کیک مرغ و سبزیجات یک کاسه بزرگ آورده و سینه مرغ را که قبلا پخته اید داخل آن ریش ریش کنید. سیب زمینی ها و تخم مرغ های پخته را پوست گرفته و خرد کنید. سپس آن ها را به مرغ اضافه کنید. گوجه فرنگی ها را نگینی ریز کنید و داخل ظرف بریزید. کالباس، پیازچه، خیارشور و جعفری را که از قبل خرد کرده اید به سایر مواد اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. در نهایت نمک و فلفل و سس را نیز داخل مواد ریخته و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

چون مواد اولیه در این دستور از قبل پخته شده زمان آماده سازی و تهیه این غذا بین 30 تا 45 دقیقه می باشد. اگر بخواهید همان موقع مواد اولیه را پخته و این غذا را درست کنید، تقریبا 1 ساعت زمان برای پخت مرغ و سیب زمینی لازم دارید.

  الویه

مرحله دوم: آماده کردن نان برای کیک مرغ و سبزیجات

برای این مرحله باید نان باگت یا نان همبرگر را از وسط برش بزنید و بخش قهوه ای رنگ آن ها را جدا کنید.

 

الویه

 

مرحله سوم: درست کردن کیک

یک تکه از نان ها را روی سطح کار بگذارید و از مخلوطی که آماده کرده اید روی آن بمالید. همین کار را تا تمام شدن همه نان ها و مواد کیک ادامه دهید، بهتر است لایه بالایی کیک نان باشد. روی کار و اطراف آن را با مایونز، ترجیحا سس مایونز خانگی بپوشانید تا یکدست و سفید شود. می توانید روی آن را با خیار، هویج و تخم مرغ تزیین کنید. در نهایت کیک مرغ را 1 تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

  الویه  

نکته های کلیدی تهیه کیک مرغ و سبزیجات

- در تهیه این غذای خوشمزه می توانید به جای نان همبرگر از نان تست یا نان هایی با قطر کم استفاده کنید. در این صورت کیک ها لقمه ای می شوند و باید به تعداد افراد کیک مرغ آماده کنید.

- اگر طعم ژامبون را دوست ندارید می توانید آن را حذف کنید.

- همچنین می توانید داخل کیک مرغ و سبزیجات از کنسرو ذرت و نخود فرنگی نیز استفاده کنید. - اگر بخواهید این غذا را برای ناهار درست کنید، می توانید آن را از شب قبل آماده کرده و فقط دور آن را سس نزنید. سپس دوساعت مانده به سرو غذا روی آن را سس زده و تزیین کنید.