شیر موز یک نوشیدنی سرد آشنای قدیمی است که همگی با طرز تهیه و خواص آن تا حدی آشنایی داریم. شیر موز حاصل از ترکیب یک لیوان شیر و 1/2 پیمانه موز، یک نوشیدنی کم چربی و دارای 160 کالری است، و انتخابی ایده‌آل برای یک رژیم لاغری به حساب می‌آید.

در این دستور، طرز تهیه شیرموز با چند روش خلاقانه و متفاوت را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم.

   

طرز تهیه شیر موز

طرز تهیه شیر موز خانگی

مرحله اول:

 موز را قطعه قطعه کرده، و برای چند ساعت فریز کنید. موز یخ زده شیر را خنک می‌کند و بافت کش‌دار و غلیظ‌تری به شیر موز می‌بخشد.

مرحله دوم:

 برای تهیه شیرموز ، شیر و موز را داخل مخلوط کن بریزید و به مدت 1 دقیقه خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. در صورتی که در منزل مخلوط کن برقی ندارید، موز را فریز نکنید، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و با استفاده از قاشق یا یک همزن دستی، خوب له کنید. (بچه ها عاشق این کار هستند! اگر در منزل کودکی دارید، از آن‌ها بخواهید که در انجام این مرحله به شما کمک کنند.)

سپس موز له شده را با شیر، یخ خرد شده، و سایر مواد مخلوط کنید. 

شیر موز 1

در صورت تمایل می‌توانید به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری شکر هم اضافه کنید. اگر دوست دارید شیر موز را شیرین کنید اما تمایل به استفاده از شکر ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خرما‌ی پوست گرفته، یا یک قاشق غذاخوری عسل است.

شیر موز را بلافاصله پس از آماده شدن و به صورت خنک سرو کنید تا طعم و تازگی خود را حفظ کند. برای تزئین آن میتوانید از موز، انواع مغزها و شکلات یا پودر کاکائو استفاده کنید. نوش جان!

شیر موز و پسته

نکته‌ها: 

 

- استفاده از 1/2 قاشق چایخوری اسانس وانیل طعم غنی‌تری به شیرموز شما می‌بخشد.

- با اضافه کردن یک اسکوپ بستنی به ازای هر نفر، یک میلک‌شیک موزی یا شیرموز بستنی خواهید داشت! با استفاده از دستورهای تهیه بستنی وبسایت ایران کوک ، در منزل بستنی‌هایی با طعم‌های مختلف درست کنید و از طعم میلک‌شیک موزی با بستنی خانگی لذت ببرید.

- برای تزئین ظاهر لیوان شیر موز می‌توانید از انواع سس‌های شکلاتی و میوه‌ای استفاده کنید یا مقداری خامه روی سطح نوشیدنی اسپری کنید.

 - با اضافه کردن مقداری جو دو سر به ترکیب شیرموز در مخلوط‌کن، یک نوشیدنی غلیظ و صبحانه‌ای کامل و مقوی خواهید داشت!

شیر موز و جو

- اگر از طرفداران قهوه برای صبحانه هستید، اضافه کردن کمی شیرموز غلیظ به قهوه صبحگاهی ترکیبی جدید و هیجان انگیز، و صبحانه‌ای کامل محسوب می‌شود.

- استفاده از ادویه‌هایی مانند دارچین، هل، و یا جوزهندی، شیر موز شما را خوشمزه‌تر می‌کند.

- خلاقیت خود را به کار بگیرید و انواع میوه‌ها، دانه‌ها و ادویه‌ها را با نوشیدنی خود امتحان کنید. ما اضافه کردن انواع میوه‌های استوایی مانند انبه و آناناس را برای یک اسموتی راحت و خوشمزه به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

- شیر موز انبه هم ترکیبی دوست داشتنی است که میتوانید با اضافه کردن مقداری انبه به موز آن را تهیه کنید.