ساندویچ بستنی شکلاتی

کیک بستنی

طرز تهیه : کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس داخل کاسه ای بریزید ، تخم مرغ و شکر را به کره اضافه کنید و با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود.

مواد خشک ( آرد ، پودر کاکائو ، جوش شیرین ، بکینگ پودر و نمک ) را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس این مواد را کم کم به مخلوط کره ای اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، خمیر را داخل نایلون بگذارید و 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

کیک بستنی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، خمیر شکلاتی را از یخچال خارج کنید و با کمک وردنه روی سطح کار پهن کنید ( برای راحتی کار خمیر را مابین دو کاغذ روغنی یا دو کیسه نایلونی قرار دهید سپس با وردنه پهن کنید ) ؛ خمیر را به شکل مستطیلی یا هر شکل دیگری که دوست دارید قالب بزنید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرهای قالب زده را با فاصله روی کاغذ بگذارید و در فری که از قبل روشن کرده اید 10 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ( اگر در زمان انتقال خمیر به سینی خمیر شل شد چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا خمیر خودش را بگیرد ).

پس از پخت شیرینی ها را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا خوب سرد شود سپس ما بین دو شیرینی بستنی قرار دهید ، ساندویچ بستنی را 1 ساعت درون فریزر بگذارید تا خوب سرد و سفت شود سپس سرو کنید ( میتوانید از انواع بستنی استفاده کنید ، همچنین میتوانید اطراف بستنی را با شکلات چیپسی ، پر بادام ، ترافل رنگی و ... تزیین کنید ).