ترافل شکلات سفید یا همان ترافل برفی یکی از تنقلات خوشمزه ای است که به راحتی میتوانید در خانه درست کنید و محبوب همه به ویژه بچه هاست. این توپک های خوشمزه و زیبا را میتوانید برای تولد بچه ها درست کنید. همچنین میتوانید از ترافل برفی برای تزیین کیک های مختلف مثل کیک شکلات سفید استفاده کنید. کیک تزیین شده با ترافل برفی شکلات سفید میتواند کیک تولد فرزند شما باشد یا کیک سالگرد ازدواج و...

ترافل شکلاتی انواع دیگری هم دارد و میتوانید به راحتی آن را با شکلات معمولی یا شکلات تلخ هم تهیه و با مغز گردو، پسته و بادام تزیین کنید.

طرز تهیه ترافل برفی

در یک کاسه متوسط 1 و 1/3 فنجان نارگیل رنده شده، پنیر خامه ای و خاک قند را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر را 16 قسمت کنید و هر قسمت را گرد کنید. درون هر کدام یک بادام قرار دهید و آن را با دست به حالت توپی دراورید. توپها را به مدت 20 دقیقه در فریزیر قرار دهید.

شکلات سفید را به حالت بن ماری (حمام آب گرم) آب کنید. در همین عین خامه قنادی را در شکلات بریزید. ترافل ها را بیرون بیاورید و با کمک خلال دندان آنها  را درون این مخلوط بغلطانید سپس آنها را در بشقاب یا دیس بچینید. 1/4 فنجان پودر نارگیل را در حالیکه روی ترافل ها هنوز بسته نشده است، روی آنها بپاشید. ترافل ها را تا زمانیکه شکلات روی آن ببندد داخل یخچال قرار دهید.