دلمه فلفل انواع مختلفی داره. حتما با دلمه فلفل با مرغ و گوشت که قبلا آموزش دادیم آشنا هستید. معمولا این نوع دلمه ها با سس گوجه تهیه میشن. ولی این بار میخوایم نوع دیگه ای رو بهتون معرفی کنیم، یعنی دلمه فلفل با سس خامه که با خامه ترش تهیه میشه. به جای خامه ترش میتونید از ماست هم استفاده کنید.

طرز تهیه دلمه فلفل با سس خامه ای

برنج را با آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و پس از اینکه جوشید و کمی نرم شد با آب سرد ابکشی کنید سپس گوشت چرخ کرده ، نمک و فلفل را به برنج آبکشی شده اضافه و خوب مخلوط کنید.

دلمه

فلفل را بشویید و قسمت بالای آن را جدا کنید ، داخل فلفل را تمیز کنید و با مخلوط گوشت و برنج داخل آن را پر کنید سپس بخشی که جدا کرده اید را به عنوان در مجدد روی فلفل دلمه ای قرار دهید ( همه فلفل ها را به همین صورت آماده کنید ).

دلمه

تره فرنگی را تمیز کنید و بشویید ، بخش سفید رنگ تره فرنگی را به صورت رشته ای خرد کنید و با 2 حبه سیر و مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، تفت دهید تا نرم شود سپس شوید را به آن اضافه و مخلوط کنید.

دلمه

پس از اضافه کردن شوید کمی تفت دهید سپس خامه ترش را به تره فرنگی تفت خورده اضافه کنید ، با حرارت ملایم 5 دقیقه بگذارید سس آرام بجوشد سپس از روی حرارت بردارید.

دلمه

داخل قابلمه 1 لیوان آب بریزید ، دلمه ها را داخل قابلمه بگذارید و سس تره فرنگی خامه ای را روی دلمه ها بریزید و خوب پخش کنید تا روی دلمه ها کامل پوشانده شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و 45 دقیقه بگذارید دلمه ها بپزند.

نکته های تهیه دلمه فلفل با سس خامه ای:

- میتوانید به جای تره فرنگی از پیاز یا پیازچه هم استفاده کنید.

- دقت کنید که بسته به اندازه فلفل ها مقدار مواد میتواند کمتر یا بیشتر شود.