کوکی ها انواع مختلفی دارند. معروف ترینشان احتمالا کوکی شکلاتی و کوکی کره ای هستند. شیرینی کره ای یا کوکی کره ای یکی از شیرینی های خوشمزه ای است که میتوانید برای عید نوروز یا مناسبت های دیگر به سادگی در منزل تهیه کنید. میتوانید شیرینی کره ای را قبل از پخت به شکل های مختلف برش بزنید، مثلا میتوانید برای عید نوروز شیرینی کره ای را با کاتر حیوانات به شکل حیوان سال در بیاورید. در ضمن میتوانید روی کوکی کره ای را با رویال آیسینگ به شکل دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه شیرینی کره ای وانیلی

مرحله اول:

کره نرم شده در دمای اتاق و شکر را داخل کاسه ای بریزید و 5 دقیقه بزنید. سپس تخم مرغ و اسانس وانیل را اضافه کنید و خوب بزنید تا یکدست شود. آرد و نمک را مخلوط کنید و کم کم روی مواد دیگر الک و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاد.

شیرینی وانیلی

مرحله دوم:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، خمیر را داخل کیسه فریزر بسته بندی کنید و 1 ساعت داخل فریزر استراحت دهید تا خمیر سرد و سفت شود. پس از استراحت خمیر را به ضخامت 1 سانتیمتر روی سطح کار باز کنید و با قالب شیرینی قالب بزنید.

مرحله سوم:

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را با فاصله داخل سینی بگذارید سپس سینی را داخل فری که گرم شده است. 10 - 15 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند و طلایی شوند. پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی کره ای ها خوب سرد شوند سپس در ظرف بگذارید. ( این کوکی ها تا 10 روز در دمای اتاق قابل نگهداری میباشد).

نکات کلیدی تهیه کوکی کره ای:

- بدلیل وجود کره دقت کنید خمیر شیرینی ها پیش از قرار دادن در فر سرد باشد تا در زمان پخت وا نرود. میتوانید خمیر را فریز کنید و در زمانی که میخواهید خمیر را استفاده کنید.

- میتوانید با اضافه کردن پودر کاکائو، زعفران ، رنگ های خوراکی و ... طعم و رنگ متنوعی از خمیر داشته باشید. در صورت تمایل میتوانید شیرینی کره ای را با شکلات ذوب شده، پودر قند و ... تزیین کنید.