شیرینی هلالی که در اینجا طرز تهیه نوع فندقی آن به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش داده میشود را میتوان با مغزهای دیگر هم تهیه کرد. شیرینی هلالی گردویی و بادامی انواع دیگر آن هستند. برای عید و مناسبت های دیگر میتوانید علاوه بر شیرینی های کلاسیک مانند شیرینی نخودچی، کرکی و نارگیلی از شیرینی هلالی هم استفاده کنید.

شیرینی هلالی فندقی

کره نرم شده در دمای اتاق ، اسانس وانیل و 1/3 لیوان پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و سبک شود سپس آرد را قاشق قاشق اضافه و مخلوط کنید ( با قاشق اضافه و مخلوط کنید ).

فندق خرد شده را به خمیر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود ، با دست تکه هایی از خمیر بردارید و به شکل هلال حالت دهید ( اندازه هر خمیر کمی کوچکتر از انگشت دست باشد ، حجم خمیر پس از پخت بیشتر میشود ) ، همچنین میتوانید خمیر را به آرامی باز کنید و قالب بزنید.

شیرینی فندقی

 داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را با فاصله داخل سینی قرار دهید ، سینی را در فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 - 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها آماده شوند.

شیرینی فندقی

شیرینی های پخته را پس از سرد شدن در پودر قند بزنید یا مقداری شکلات تخته ای را روی حرارت بخار ذوب کنید و روی شیرینی بریزید ، این شیرینی ها تا 1 هفته در دمای اتاق و ظرف دربسته قابل نگهداری میباشند.

نکته ها : بدلیل وجود کره خمیر شیرینی را ورز ندهید و به ملایمت با خمیر رفتار کنید ، میتوانید به جای 125 گرم کره از 90 گرم روغن جامد استفاده کنید ، اگر خمیرها پیش از قرار دادن در فر شل شده بودند 30 دقیقه داخل فریزر استراحت دهید تا سرد شوند.