سبزیجات کبابی با کوسکوس را میشود نوعی سالاد رژیمی به حساب آورد. این سالاد جذاب پر از مواد مغذی و سالم است. توصیه میکنم حتماً امتحانش کنید.

 سبزیجات کبابی با برنج آفریقایی و فتا

سبزیجات کبابی با برنج آفریقایی و فتا

این غذا بیش از آنکه یک سالاد کوسکوس مراکشی باشد، ترکیبی از آن مواد با لیمو، گردو و کمی قره قاط خشک شده است که با همه چیز جور در می آید. این غذا چاشنی بسیار مناسبی برای کنار غذا چه در پیک نیک یا باربکیو یا ظرف غذای ناهار خواهد بود.

سبزیجات کبابی با برنج آفریقایی و فتا

طرز تهیه: فر را از قبل تا دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. دانه های کدو را با قاشق درآورده و دور بریزید. با استفاده از یک چاقوی تیز آن را به قطعات مکعبی متوسط خرد کنید. نیازی به کندن پوست آن نیست مگر آنکه خودتان تمایل داشته باشید زیرا در آن حالت بسیار نرم تر می شود.

پیاز را پوست کنده و به شکل قاچ های بزرگ خرد کنید. کدو خورشتی را درشت حلقه کنید. فلفل دلمه ای را نصف کرده و دانه های آن را در بیاورید. سپس به قطعات درشت خردکنید. تمام این سبزیجات را در یک ظرف بزرگ فر قرار داده و کمی روغن زیتون روی آن بریزید و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

سبزیجات را 20 دقیقه بریان کنید و سپس کمی آن ها را حرکت داده و گردو را اضافه کنید. آن را به فر برگردانید و 20 دقیقه ی دیگر بپزید.

سبزیجات کبابی با برنج آفریقایی و فتا

در زمانی که سبزیجات در حال پخت است، برنج آفریقایی را آماده کنید. آن را درکاسه ی بزرگی بریزید و با کران بری مخلوط کنید. پوست لیمو را ریز رنده کنید. براث بسیار داغ را روی آنها بریزید. سر کاسه را با یک کیسه فریزر یا یک بشقاب بزرگ بپوشانید تا بخار آن خارج نشود. اجازه دهید برنج آفریقایی 15 دقیقه در این حال بماند یا اگر زمان دارید حتی طولانی تر.

هنگامی که سبزیجات بریان یا کبابی آماده شد باید نرم و طلایی شده و بادام ها نیز برشته شده باشند. کمی آب لیمو را گرفته و روی سبزیجات ریخته و بگذارید خنک شود.

سبزیجات کبابی با برنج آفریقایی و فتا

برنج آفریقایی هنگامی آماده است که تمامی براث جذب آن شود. آن را با چنگالی هم بزنید تا کمی خنک شود. سبزیجات را روی آن ریخته و با نمک و فلفل مزه دار کنید. جعفری را درشت خرد کرده و با پنیر مخلوط کنید.

جعفری و فتا را قبل از سرو روی سالاد بریزید، اگر خشک به نظر می رسد چند قطره روغن نیز به آن بیفزایید. بهتر است که نسبتا گرم یا در دمای اتاق سرو شود.

طرز تهیه سبزیجات کبابی با برنج آفریقایی و فتا