سالاد گیاهی با هویج ادویه زده

سالاد گیاهی با هویج ادویه زده

معمولا کم پیش می آید که هویج جزء اصلی تشکیل دهنده ی غذایی باشد بنابراین این سالادِ خاصی است که هویج را به خوبی به نمایش می گذارد. سبک سالاد هویج پخته شده کمی شبیه به شیوه ی پخت پرتغالی و مراکشی است اما در واقع این سالاد با غذاهای سرتاسر دنیا جور در می آید.

سالاد گیاهی با هویج ادویه زده

طرز تهیه: سر هویج ها را ببرید و از طول آنها را برش بزنید. نیاز نیست که پوست آنها را بگیرید. سیر را نیز نازک ورق کنید. هویج و سیر را در قابلمه ی بزرگی ریخته و با آب سرد روی آن را پوشانده و با نمک مزه دار کنید. قابلمه را روی شعله ی زیاد به جوش بیاورید، سپس بگذارید تا 5 دقیقه بجوشد یا تا زمانی که هویج نرم شود. طی این زمان ماهیتابه ای را حرارت دهید، دانه های رازیانه، گشنیز و زیره را به آن اضافه کنید. آنها را چند دقیقه حرارت دهید تا عطرشان بلند شود. بعد دانه ها را در هاون بکوبید.

سالاد گیاهی با هویج ادویه زده

آب هویج را بگیرید و همره با ادویه های کوبیده شده، سرکه، شکر و روغن در کاسه ای بریزید و مزه دار کنید. هنگامی که هویج خنک شود طعم این ادویه ها را به خود می گیرد.

ماهیتابه ای را که برای ادویه ها استفاده کردید پاک کنید و سپس دانه های کنجد را به آن بیفزایید. آن را چند دقیقه برشته کنید و مدام هم بزنید تا طلایی روشن شوند. وقتی سالاد خنک شد، نعناع و شوید را درشت خرد کنید. آن را همراه با دانه های کنجد روی هویج ها بریزید و به ظرف مناسب انتقال دهید. در صورت تمایل چند قطره روغن زیتون روی آن بریزید.