انواع رولت را احتمالا همه میشناسید.  رولت خامه ای و رولت شکلاتی شاید از همه شناخته شده تر باشند. اما با مواد دیگری هم میتوان شیرینی رولت تهیه کرد. رولت مربایی با بافتی نرم و دلچسب گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه است. برای تهیه رولت مربایی خوشمزه میتوانید از انواع مارمالاد با طعم های مختلف استفاده کنید. حتی میتوانید چند نوع مارمالاد استفاده کنید و رولت های رنگارنگ تهیه کنید.

طرز تهیه رولت مربایی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ تخم مرغ ها ، شکر و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و 15 دقیقه با همزن بزنید سپس مخلوط آرد و بکینگ را کم کم اضافه کنید و با قاشق به صورت دورانی و آرام مخلوط کنید.

شیرینی رولت

داخل قالب مستطیل شکلی را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید سپس مایه رولت را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید ( حداکثر به اندازه 1 بندانگشت ارتفاع مایه رولت باشد ) ، قالب را داخل فری که گرم شده است 20 - 30 دقیقه قرار دهید تا کیک رولت بپزد.

شیرینی رولت

 پس از پخت قالب را از فر خارج کنید ، کیک را با کاغذ از قالب خارج کنید و روی سطح کار قرار دهید سپس به آرامی رول کنید و کناری قرار دهید تا خنک شود.

پس از اینکه کیک خنک شد رول را باز کنید و روی سطح آن مارمالاد یا مربا بریزید و مجدد کیک را رول کنید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود و جا بیفتد.

شیرینی رولت

پس از اینکه رولت خوب سرد شد و خودش را گرفت از یخچال خارج کنید ، روی رولت پودر قند بپاشید و برش بزنید و سرو کنید ( میتوانید برای تزیین از خامه، بستنی، سس شکلاتی و ... استفاده کنید).

شیرینی رولت

نکته ها : در زمان ریختن مایه کیک درون قالب دقت داشته باشید که مایه رولت به طور  یکسان در قالب پخش و صاف شود ، برای جلوگیری از خشک شدن رولت حتما فر را پیش از کار گرم کنید و کاسه ای آب داخل فر قرار دهید.