مرغ کبابی باربیکیو با سالاد کلم قرمز

مواد لازم برای تهیه کباب مرغ و سالاد کلم

 

مرغ کبابی باربیکیو با سالاد کلم قرمز

برای خوب پختن قطعات مرغ، می توانید آنها را از قبل کمی در فر کمی بپزید و پخت نهایی را روی کباب پز (باربکیو) انجام دهید. در این حالت مرغ ها مزه ی ذغالی می گیرند و به راحتی از استخوان جدا می شوند. همچنین فضای بیشتری نیز روی گریل خواهید داشت. این سس برای فرو بردن سوسیس و بال مرغ در آن نیز بسیار خوب است.

مرغ کبابی باربیکیو با سالاد کلم قرمز

طرز تهیه: با یک چاقوی تیز روی مرغ شکاف هایی ایجاد کنید که تا استخوان برسد. این کار باعث می شود طعم دود به درون گوشت نفوذ کند و همین طور کمک می کند تا هنگام پختن حرارت بهتر به گوشت برسد.

پاپریکا، آویشن، نمک، فلفل، پودر فلفل قرمز و 3 قاشق سوپخوری شکر را در کاسه ی بزرگی ریخته و سپس مرغ را در آن قرار داده و به خوبی به آن آغشته کنید. بگذارید تا حداقل 1 ساعت بماند تا مزه دار شوند. بهترین حالت این است که تا 12 ساعت در یخچال بماند.

مرغ کبابی باربیکیو با سالاد کلم قرمز

فر را از قبل تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سسِ باربکیو را تهیه کنید. باقی مانده ی شکر، کچاپ، تاباسکو و سس ورسترشایر را هم بزنید تا یکنواخت شود. این کار را می توانید چند روز قبل هم انجام دهید و آن را تا 2 هفته در یخچال نگه دارید.

مرغ ها را در سینی فر بزرگی بچینید. آنها را تا 30 دقیقه حرارت دهید تا زمانی که تقریبا بپزند (با چاقوی تیزی آن را بررسی کنید-ممکن هست هنوز مرغ کمی صورتی رنگ باشد زیرا گوشت این بخش تیره تر است، اما نباید خونی باشد). در صورت نیاز این کار را نیز چند ساعت قبل می توانید انجام دهید -مرغ ها را خنک کرده و بلافاصله آنها در یخچال قرار دهید.

مرغ کبابی باربیکیو با سالاد کلم قرمز

برای تهیه سالاد کلم قرمز ابتدا کلم را قاچ کنید، بخش های سخت وسط آن را جدا کرده و سپس بقیه را خرد کنید. پیاز و سیب را نازک برش بزنید (نیازی به کندن پوست سیب نیست) و آن ها را همراه با کلم به یک کاسه ی بزرگ اضافه کنید.

مرغ کبابی باربیکیو با سالاد کلم قرمز

مایونز و سرکه را مخلوط کنید. سس را روی کلم ها بریزید و با نمک و فلفل مزه آن را میزان کنید. سپس کمی سیاه دانه روی آن بپاشید. این سالاد را نیز می توانید از یک روز قبل آماده کنید.

قبل از پخت نهایی، ببینید که ذغال ها کاملا گر گرفته باشند یا گریل (باربکیو) از قبل تا دمای 200 درجه سانتیگراد گرم شده باشد. مرغ ها را در گریل قرار داده و به مدت 10 دقیقه بپزید، مرتب آنها را برگردانید، تازمانی که جلز ولز کنند و مغز پخت شوند. مقداری سس روی آن بریزید یا بمالید و سپس مرغ ها را با سالاد اسلاو سرو کنید و بقیه سس را روی آن بریزید.

نکته: می توانید به جای باربیکیو کردن، فر را از قبل تا دمای 220 درجه گرم کنید. مرغ ها را 10 دقیقه دیگر در فر بریان کنید تا زمانی که جلز ولز کند و تیره شود، سپس در مرحله ی آخر سس را به آن بیفزایید.