بوقلمون شکم پر مجلسی یک غذای فوق العاده دوست داشتنی است که برای شام کریسمس میتواند یک گزینه ی بی نظیر باشد. بوقلمون شکم پر در قابلمه و یا در فر تهیه میشود اما ما در این مطلب طرز پخت بوقلمون شکم پر بدون فر را توضیح می دهیم و خواهیم گفت که چگونه بوقلمون درسته شکم پر را مزه دار کنید تا برای کریسمس شامی خوشمزه داشته باشید.

بوقلمون گوشتی خوشمزه دارد که به جز تهیه بوقلمون شکم پر ، میتوان با آن غذاهای جذابی مثل برگر بوقلمون و لوف بوقلمون هم پخت که بسیار پرطرفدار هستند. اما هیچ غذایی نمیتواند جای بوقلمون شکم پری که با سیب و آلو برغان تهیه می شود را بگیرد. این غذا بسیار خوش طعم و خوش عطر بوده و سفره ی مهمانی ها و مجالس شما را به شدت هیجان انگیز خواهد کرد. با ما همراه باشید تا به شما همراهان عزیز طرز پخت بوقلمون کریسمس را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم.

اگر در هر مرحله از پخت بوقلمون شکم پر با هر گونه سوالی مواجه شدید، میتوانید آن را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشترک بگذارید تا در اولین فرصت ابهامات شما دوستان عزیز ایران کوکی را رفع نماییم.

 

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

مرحله اول:

برای تهیه بوقلمون شکم پر ابتدا باید بوقلمون را به دقت تميز کنید و بشوئید. داخل شكم آن كمی نمك و فلفل بپاشید. ماكاروني را در آب و نمك بجوشانید تا كاملا نرم شود. آنگاه 8 عدد از سيب هاي يک اندازه و سالم را كنار بگذارید و بقيه را پوست بکنید.

مرحله دوم:

1/3 از كره را در ظرفی روی شعله قرار دهید تا ذوب شود. سپس سيب هاي خرد شده را در كره كمي تفت دهید. ماكاروني را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پس از مدتی آن را از روی شعله بردارید. شكر را نیز در ظرف كوچكي بریزید و روي حرارت ملايم قرار دهید و مرتب بهم بزنید تا طلائي شود. آنگاه نصف استكان آب جوش داخل شكر كارامل شده بریزید و اجازه دهید تا چند جوش بزند و ذرات شكر كارامل و كاملا حل شود. نصف اين شربت را با مخلوط فوق هم بزنید و داخل شكم بوقلمون را با اين مواد پر کنید و آن را بدوزید.

مرحله سوم:

بقيه روغن را در ظرفي روی شعله قرار دهید. طرفین بوقلمون را در اين روغن سرخ کنید و 2 ليوان آب بریزید. سبزي معطر، چند حبه سير، دو عدد هويج خرد شده و بقيه سيب ها را داخل ظرف بوقلمون بریزید. حرارت را ملايم کنید و اجازه دهید تا بوقلمون بپزد.

مرحله چهارم:

در صورتي كه با اين مقدار آب نپخت، يك ليوان آب ديگر اضافه کنید تا كاملاً بپزد. در اواخر طبخ سيب هاي درسته و آلو برغان را اضافه کنید که پخته اما له نشوند. دسته سبزي معطر را از ظرف خارج کنید. بعد كمي نمك ، فلفل ، بقيه شربت كارامل و آب ليمو را داخل بوقلمون بریزید و اجازه دهید تا چند جوش بزند.

مرحله پنجم:

براي اينكه سس بوقلمون كمي غليظ تر شود، يك قاشق سوپخوري سر خالي آرد را در 50 گرم كره كمي سرخ كرده و نصف ليوان آب به تدريج داخل آرد سرخ شده بریزید و مرتب هم بزنید. وقتي آرد كاملا صاف شد، اين سس را داخل بوقلمون بریزید و اجازه دهید تا چند جوش بزند.

مرحله ششم:

سس را از صافي رد کنید و بوقلمون شکم پر را در ديس قرار دهید. نخ زير شكم آن را خارج کنید. سيب هاي درسته پخته و آلو برغان را دور بوقلمون بچینید و فاصله هاي سيب ها را با برگ جعفري تزيين کنید. كمي از سس بوقلمون را كه صاف كرده ايد روي بوقلمون بدهید و آن را سرو کنید.

 بوقلمون شکم پر

حالا اگر بوقلمون شکم پر را تهیه کردید و از آن لذت بردید، خوشحال می شویم تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در صفحه اینستاگرام خودتان با ما به اشتراک بگذارید. روزگارتان خوش.