kebab loghme

طرز تهیه کباب لقمه

 

طرز تهیه: مایه خمیر را به همراه شکر در آب ولرم 37درجه ریخته و 5 دقیقه زمان دهید تا عمل بیاید. در ظرف دیگر نمک و آرد را با هم مخلوط کنید. مایه خمیر عمل آمده را اضافه کنید. سپس به ترتیب شیر و در نهایت روغن را به خورد خمیر بدهید.

خمیر به دست آمده را در سطح آردپاشی شده به مدت 10 دقیقه با دست ورز دهید. در صورتی که تمایل دارید می توانید با 100 ضربه زدن خمیر به سطح میز آن را به عمل آورید. سپس خمیر را در ظرف چرب شده قرار داده روی آن را بکشید و به مدت یک ساعت زمان دهید تا عمل آید.

در این زمان مواد مغز لقمه را حاضر کنید به این صورت که گوشت را همراه پیازداغ، نمک، فلفل، زردچوبه و تخم مرغ خوب ورز دهید. پودر سوخاری را نیز در مواد ریخته و مواد را یک ساعت در یخچال استراحت دهید. سپس به صورت لوله های 10 سانتی متری درآورده و در روغن سرخ کنید.

پس از استراحت خمیر، آن را به صورت یک مستطیل بزرگ باز کنید. برش های مثلثی به صورت مثلث های متساوی الساقین درآورید. کباب ها را روی ضلع 10 سانت گذاشته، پنیر پیتزا را قرار داده و به آرامی با خمیر رول کنید. رومال زرده را زده و در سینی چرب شده قرار داده در فر 180 درجه بگذارید.