کیک رولی طرحدار با شابلون

patterned roll cake1

طرز تهیه خمیر دکور: ابتدا سفیده تخم‌مرغ و پودر قند را بزنید تا از حالت لزجی خارج شود. آرد را الک کرده و به آرامی به تخم‌مرغ اضافه کنید. میزان مناسبی از رنگ خوراکی را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

خمیر را درون قیف ساده ریخته و طرح مورد نظرتان را روی کاغذ روغنی که از قبل به کمک قلم مو چرب شده است بکشید. پس از کشیدن طرح مورد نظر قالب را به مدت یک ساعت در فریزر استراحت دهید. توجه داشته باشید که برای طرح‌های چند رنگ بهتر است بین هر رنگ فاصله‌ای چند دقیقه‌ای در فریزر قایل شوید تا رنگ‌ها با هم تداخل پیدا نکنند.

طرز تهیه رولت: فر را تا دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

در فاصله ای که قالب در یخچال قرار دارد، ابتدا زرده و سفیده تخم‌مرغ را از هم جدا کنید. آرد را 3 مرتبه الک کنید. زرده، شکر و وانیل را باهم خوب هم بزنید. آب داغ و عسل را بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید. سفیده را بزنید تا از کاسه برنگردد. زرده، آرد و سفیده را در 3 مرحله به صورت متناوب با یکدیگر زیر و رو کنید و خیلی هم نزنید. سینی رولت را از فریزر خارج کنید و مواد رولت را روی آن بریزید و به طور یکنواخت در سطح قالب پخش کنید. سینی را درون فر به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید.

 اجازه دهید رولت پس از خارج کردن از فر به طور کامل خنک شود. سپس خامه کشی و رول کنید. بهتر است رولت 24 ساعت در یخچال استراحت کند و بعد برش دهید.

نکته:در تهیه رولت طرح دار و کلیه کیک‌هایی که در ساختار آن از سفیده و زرده به صورت جداگانه استفاده می‌شود، هنگام جدا کردن زرده و سفیده به هیچ عنوان نباید زرده درون سفیده وجود داشته باشد در غیر این صورت سفیده پف نخواهد کرد.

بهتر است یک قاشق شکر به سفیده بزنید، در این صورت پف سفیده نخواهد خوابید و خطای هم زدن به حداقل خواهد رسید. همچنین می‌توانید از 1/8 کرم تارتار و یا آب لیمو‌تازه به سفیده بزنید تا سفیده پف بهتری داشته باشد.

می توانید از میوه خرد شده یا مربا در مغز رولت استفاده کنید.