سالاد نودل و گیاهان ویتنامی

سالاد نودل ویتنامی

طرز تهیه: یک کتری آب را جوش بیاورید. نودل ها را در کاسه ی پیرکس بزرگی ریخته و مقدار کافی آب جوش در آن بریزید تا روی نودل ها را بپوشاند. اجازه دهید نودل ها 5 دقیقه بمانند تا نرم و ترد شود. نودل های نازک تر زمان کمتری از نودل های ضخیم تر نیاز دارند پس دستورالعمل روی بسته بندی را چک کنید.

سالاد نودل ویتنامی

در این زمان می توانید سبزیجات را آماده کنید. خیار را به شکل ورق های نازک برش بزنید. سپس آن ها به شکل نوارهایی ببرید. هویج ها را درشت رنده کنید. برگ های نعنا وگشنیز را جدا کنید. برگ های درشت نعنا را ریز کنید.

سالاد نودل ویتنامی

آبِ لیمو را بگیرید و آن را با سس ماهی و شکر مخلوط کنید. فلفل را به شکل خیلی ریز برش زده و با سیر له کنید سپس آن را به مخلوط قبل اضافه کنید. کاهو را ریز خرد کنید. نودل ها را در یک صافی آبکش کنید. اگر نگران هستید که پس از آبکشی رشته های نودل به هم بچسبند، آنها را با آب سرد بیشتری آبکشی کنید.

سبزیجات، نودل ها، کاهو و میگو را با هم مخلوط کرده و برای سرو روی آن سس بریزید.

نکته: نودل برنج بافت بسیار جالبی دارد. از آرد برنج تهیه می شود، این نودل های سفید و لیز سبک هستند و به مقدار زیادی در سس های آسیایی استفاده می شود و در سوپ ها نیز قابل کاربردند. آنها اشکال متفاوتی دارند از رشته های خیلی ریز تا نوارهای پهن و بیشتر آنها به زمان کوتاهی برای خیس خوردن نیاز دارند یا در انتهای پخت غذا به آن اضافه می شوند (ابتدا دستورالعمل روی بسته بندی را چک کنید). برای آماده کردن نودل، رشته ها را آبکش کرده و روی آن آب ریخته و دوباره آبکش کنید، سپس کمی روغن به آنها بزنید تا رشته ها بهم نچسبند. به جای این نودل می توانید از نودل های معمولی نیز استفاده کنید.