سالاد والدورف با پنیر آبی و مرغ

 سالاد والدورف با پنیر آبی و مرغ

برای اینکه زمان تهیه ی این غذا را کمتر کنید، می توانید گوشت مرغ را به صورت نوارهایی در یک جوجه گردان کوچک کباب کنید. پنیر آبی، مزه تند و تیزی به این سالاد کلاسیک می دهد و به خوبی با انگور، مرغ و کرفس جور در می آید.

سالاد والدورف با پنیر آبی و مرغ

طرز تهیه: یک ماهیتابه شیاردار یا نچسب را حرارت دهید. سینه ی مرغ را از وسط طوری برش بزنید که وقتی آن را باز می کنید به شکل قلب درآید.

مرغ را از هر دو طرف با نمک و فلفل به خوبی مزه دار کنید، کمی روغن روی آن بمالید و آن را در ماهیتابه ی داغ قرار دهید. یک روی آن را به مدت 5 دقیقه بپزید، تا زمانی که زیر آن طلایی شود. مرغ را برگردانید و گردوها را به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه ی دیگر نیز بپزد، گردوها را مرتب هم بزنید. مرغ زمانی آماده است که سفت شده باشد، هیچ بخشی از آن صورتی رنگ نباشد و هر عصاره ای از آن در بیاید شفاف باشد. مرغ را از ماهیتابه بردارید و گردوهای تُست شده را کنار بگذارید.

سالاد والدورف با پنیر آبی و مرغ

هنگامی که مرغ پخت، تهیه سالاد را شروع کنید. کرفس و سیب را برش های کوچک بزنید، انگورها را نصف کرده و پیاز را به خوبی ریز کنید. آنها را در کاسه ی بزرگی ریخته و در صورت استفاده از پنیر آبی با آن نیز مخلوط کنید. مایونز، ماست و سرکه را با هم همزده و با نمک و فلفل مزه دار کرده و به عنوان سس استفاده کنید. بقیه ی عصاره مرغ را نیز با آنها مخلوط کنید. سس را به سالاد افزوده و گردوها را اضافه کنید. این ترکیب را یک روز جلوتر نیز می توانید تهیه کنید.

مرغ را به قطعات ضخیمی برش بزنید. آن را روی شاهی قرار دهید. سالاد خامه ای و مرغ عصاره دار را روی آن ریخته و بلافاصله سرو کنید.