کوکی ها از انواع پرطرفدار و متنوع شیرینی خشک هستند. اغلب کوکی ها طرز تهیه ساده ای دارند و به راحتی میتوانید آنها را در منزل تهیه کنید. یکی از معروف ترین انواع آن که احتمالا اسمش را شنیده اید کوکی شکلاتی است که با شکلات چیپسی تهیه میشود. در اینجا میخواهیم نوع دیگری از این شیرینی را آموزش دهیم که علاوه بر شکلات مغز فندق هم در آن مورد استفاده قرار میگیرد. همراه ما باشید با طرز تهیه کوکی فندقی خوشمزه.

طرز تهیه کوکی فندقی با شکلات چیپسی

 

مرحله اول:

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کره (نرم شده در دمای اتاق) و شکر سفید و قهوه ای را داخل کاسه ای بریزید و 3 دقیقه بزنید تا نرم و کرکی شود. سپس تخم مرغ و اسانس وانیل را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر بزنید.

شیرینی فندقی

مرحله دوم:

داخل کاسه ای مواد خشک (آرد ، جوش شیرین ، نمک) را مخلوط کنید. مواد خشک را به مخلوط کره اضافه کنید. با قاشق مخلوط کنید تا یکدست شود سپس شکلات چیپسی و فندق خرد شده را اضافه کنید.

شیرینی فندقی

مرحله سوم:

ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. از مایه کوکی فندقی با قاشق بردارید و به شکل گرد و با فاصله روی سینی فر قرار دهید ( بدلیل اینکه شیرینی در زمان پخت وا میرود با فاصله مناسب روی سینی قرار دهید ).

سینی کوکی ها را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 - 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها طلایی شوند. پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی ها خنک شوند سپس شیرینی ها را داخل ظرف بگذارید و سرو کنید.

شیرینی فندقی

نکات تهیه کوکی فندقی:

- در صورتی که شکر قهوه ای در دسترس ندارید از همان مقدار شکر سفید استفاده کنید.

- اگر شکلات چیپسی ندارید از شکلات خرد شده استفاده کنید.

- به جای فندق از انواع مغزها میتوانید استفاده کنید.