مواد لازم برای تهیه پنیر کبابی هالومی با تبوله ی انار

grilled halloumi with pomegranate tabbouleh1

تبوله یک سالاد تازه و شاداب خاورمیانه ای است که از سبزیجات خرد شده با مقدار مناسب لیمو و بلغور گندم تهیه می شود. اگر نخود آبگوشتی را نیز به آن اضافه کنید ماندگاری آن بالاتر می رود. این سالاد با پنیر بز، گوشت ماهی کبابی و حمص نیز لذیذ است.

grilled halloumi with pomegranate tabbouleh2

طرز تهیه: بلغور گندم را در کاسه ای بزرگ بریزید. آب سبزیجات را به صورت داغ را به آن اضافه کرده و سر کاسه را بپوشانید و بگذارید 15 دقیقه به حال خود بماند. طی این زمان، پوسته ی خارجی لیمو را رنده کنید. سپس آب یکی از لیموها را بگیرید (حدود 3 قاشق سوپخوری). پوست لیموی رنده شده، آب لیمو و روغن زیتون را با هم همزده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

grilled halloumi with pomegranate tabbouleh3

برگ های نعنا و جعفری را از ساقه جدا کرده و خیلی ریز خرد کنید. پیازچه ها را به قطعات بسیار ریز برش بزنید. آب بلغور را توسط یک صافی گرفته و آن را به کاسه برگردانید. سس، سبزیجات، پیاز، نخود، گوجه و بیشتر انار را به آن بیفزایید. مخلوط را به خوبی هم زده و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

هنگام سرو غذا، یک تابه ی شیار دار را حرارت دهید. هالومی را به قطعاتی با ضخامت 1 سانتی متر برش بزنید. هر سمت پنیر را به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی که به راحتی از شیارهای کف ماهیتابه جدا شود بپزید. کفگیر یا چاقوی خامه صاف کن برای بلند کردن و برگرداندن این پنیر مناسب است. اگر سینی فر ندارید، پنیر را در یک تابه ی معمولی حرارت دهید تا قهوه ای رنگ شود.

پنیر کبابی هالومی با تبوله ی انار

سالاد را در بشقاب های مخصوصِ سرو بریزید و پنیر را روی آن قرار دهید، بقیه انار را روی سالاد بپاشید. توسط یک قاچ لیمو و در صورت تمایل با کمی روغن زیتون سرو کنید.