فریتاتا مارچوبه و ژامبون

 

 

asparagus bacon frittata1 

 

این غذا شامل تخم مرغ، ژامبون، گوجه فرنگی است. یعنی تقریبا تمامی اجزای یک صبحانه ی کلاسیک را دارد. اما با پِستوی ریحان (نوعی سس ماکارونی) و سبزیجات تازه ی فصلی مخلوط می شود.

 

asparagus bacon frittata2

 

طرز تهیه: با قیچی آشپزخانه ژامبون ها را لقمه ای ببرید. یک تابه را حرارت دهید، سپس ژامبون را به آن اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید.



در همین زمان، 5 سانتی متر از انتهای هر کدام از مارچوبه ها را ببرید، زیرا معمولا انتهای آن کمی سفت می شود. بقیه را به قطعات کوتاهتر بریده و گوجه های گیلاسی را نصف کنید.



فر را از قبل گرم کنید. مارچوبه را در تابه ریخته و به مدت 3 دقیقه تا زمانی که به رنگ سبز روشن درآمده و برای جویدن به قدر کافی نرم شود،سرخ کنید. (اگر مطمئن نیستند کمی آن را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که قرار است پس از افزودن تخم مرغ بازهم بپزد).

 

 

asparagus bacon frittata3

 

تخم مرغ ها را به هم بزنید. فلفل و نمک را بپاشید. ژامبون را به تابه برگردانده، سپس تخم مرغ ها را در آن بریزید. شعله را کم کنید. فریتاتا را تا زمانی که تخم مرغ ها خود را بگیرند بپزید. هنگام پختن چند بار تخم مرغ ها را آرام هم بزنید، اجازه دهید تخم مرغ محل های فرورفتگی قاشق را پر کند.



گوجه های گیلاسی را روی آن ریخته، پستو را روی سطح آن می ریزیم سپس با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. تابه را چند دقیقه در فر قرار دهید تا تخم مرغ ها پخته و سطح آن طلایی شود. برای سرو آن را قاچ بزنید، کمی روغن زیتون روی آن ریخته و در صورت تمایل با مقداری نان تازه میل کنید.