غذای ایتالیایی

کالزونه کالباس و ذرت ( ایتالیا )

آرد 3 لیوان  .  مخمر فوری 2 قاشق چایخوری  .  نمک 1 قاشق چایخوری  .  شیر 3/4 لیوان  .  آب 1/2 لیوان

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری  .  شکر 1 قاشق چایخوری  .  کالباس 200 گرم  .  زرده تخم مرغ 1 عدد

پنیر پارمزان رنده شده 1/2 لیوان  .  ذرت 1 لیوان  .   جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری  .  سیر 2 حبه

غذای ایتالیایی

طرز تهیه : مخمر فوری و 1/2 لیوان آب ولرم را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس شیر ، روغن زیتون ، 2 لیوان آرد ، نمک و شکر را اضافه کنید و پس از اینکه مواد مخلوط شدند 1 لیوان باقی مانده آرد را اضافه کنید.

با دست مواد را مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، خمیر را چند دقیقه ورز دهید ، کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه بگذارید ، روی ظرف را بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود.

غذای ایتالیایی

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه نازک پهن کنید سپس با لیوان خمیر را به شکل گرد قالب بزنید.

ذرت کنسروی ، کالباس خرد شده ، سیر خرد شده ، پنیر پارمزان و جعفری خرد شده را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، روی هر خمیر مقداری از این مایه قرار دهید سپس خمیر را تا بزنید ، لبه های خمیر را با آب مرطوب کنید سپس با فشار لبه چنگال دو طرف خمیر را به هم بچسبانید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را داخل سینی بگذارید ، زرده تخم مرغ را با کمی اب رقیق کنید و روی خمیرها بزنید ، سینی را 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا روی کالزونه ها طلایی شود سپس سرو کنید.